Šta je to SEO optimizacija sajta?

Seo optimizacija sajta je skup podešavanja na sajtu i van njega, a u cilju boljeg pozicioniranja na pretraživačima.

Gde prvo potražiš neki proizvod ili uslugu kada ti zatreba? Listaš stare oglase? Zoveš komšinicu Coku da pitaš? Možda tamo negde u prošlom veku beše tako. Ali danas, svakako svi posegnemo za Googlom. Onda je sasvim jasno gde treba da se nalazi tvoj sajt da bi ljudi došli do tebe – na Googlu. I to na što boljim pozicijama prve strane, jer statistika kaže da svega 30% ljudi ode na drugu stranicu, a o trećoj da ne pričamo.

Google je najpopularniji pretraživač na svetu, u stopu ga prati Youtube

Seo optimizacija je kao i vođenje biznisa – trka za pozicioniranje koja se nikada ne završava. Čak i kada dođeš u vođstvo nema posustajanja, jer se situacija lako i brzo menja. Što je veća konkurencija to je teže izboriti se. Odnosno što je popularnija oblast kojom se baviš, to se teže rangirati, jer i drugi rade na tome. Ono što će te izdvojiti od drugih i što Google ceni je kvalitet. Tvoj sajt mora biti brz, lak za upotrebu i pun korisnih informacija. S toga je bitno staviti akcenat i na samu izradu sajta.

Seo optimizacija sajta kroz google analitiku

Optimizacija korak po korak

Seo optimizacija sajta je kompletna tek kada su adekvatno urađene i on page i off page optimizacija.
Postoji čitav spisak stvari koje Google uzima u obzir pri analiziranju sajtova, a s obzirom da su njihovi kriterijumi podložni svakodnevnim promenama, jako je važno pratiti ih i raditi update sajta. Navešćemo neke od najvažnijih stavki za obe vrste optimizacije.

On Page SEO

ON PAGE SEO podrazumeva podešavanja i prilagođavanja koja se vrše direktno na sajtu, a u cilju njegovog boljeg pozicioniranja na Googlu. On Page optimizacija obuhvata sledeće aktivnosti:

  • Optimizovan sadržaj (jasan, sažet, relevantan)
  • Optimizacija fotografija (veličina, naziv, opis)
  • Title i meta tag (naslov i opis stranica)
  • Struktura URL-ova
  • Pravilno korišćenje naslova i podnaslova
  • Pravilna upotreba ključnih reči
  • Interni i eksterni linkovi
  • Dodatak za SEO (yoast, rank match, all-in-one-seo,…)
  • Sveobuhvatan sadržaj (što više pravih informacija na datu temu)
  • Responzivan dizajn

Off Page SEO

OFF PAGE SEO podrazumeva podešavanja i prilagođavanja koja se vrše van sajta, a u cilju njegovog boljeg pozicioniranja na Googlu. Off Page optimizacija obuhvata sledeće aktivnosti:

  • Autoritet domena
  • Kvalitetan hosting (brzina sajta)
  • Backlink-ovi (sa drugih sajtova ka našem)
  • Istraživanje ključnih reči
  • Povezanost sa društvenim mrežama
  • Organske posete sajtu
  • Istraživanje konkurencije
  • Reklamiranje sajta putem Google Ads
  • Gostujući blogovi
  • Korišćenje SEO alata koji pomažu u istraživanju
  • Dobre recenzije
Seo optimizacija sajta kroz google aplikaciju

Kada da očekujem rezultate?

Moraš biti prisutan, to je danas osnova online poslovanja. Čim te nema zaborave na tebe i klijenti i Google. Dakle, redovno ažuriranje sadržaja, pisanje blogova koji gađaju ključne fraze je takođe od velikog značaja za neke niše.

SEO optimizacija je slična vođenju biznisa. Kada otvoriš firmu i započneš posao, niko ti ne garantuje uspeh, ali ako radiš vredno i budeš uporan/na, rezultati nikako ne mogu izostati. Nekada se desi da izmena koju napravimo ne bude usvojena od Googla duže vreme. Ono što je najvažnije pored sleđenja svih uputstava i pravila, jeste istrajnost i doslednost.

Kod SEO ti niko ne može garantovati prvo mesto na Googlu, ma ni prvu stranicu. Takva obećanja su potpuno nerealna.

Potrebno je da prođe dosta vremena da bi se uočili neki rezultati poput veće posećenosti sajtu, više poziva, prodaja. Recimo da je neki period „čekanja“ između nekoliko 3-4 meseca pa čak i do godinu dana. Može se desiti da se rezultati primete i ranije, ali to opet zavisi i od toga kako je sajt već bio pozicioniran, odrađen i sl.

Sigurno je da ako radimo sve kako treba, rezultati neće izostati, a kada izgradimo čvrste temelje što bi u ovom slučaju bila izrada sajta, sama nadogradnja odnosno seo optimizacija je lakše izvodljiva.

Seo optimizacija kroz analizu sajta na računaru

Da li mi je potrebna SEO optimizacija sajta i da li se isplati?

Mnogi se pitaju da li se uopšte isplati ulagati u SEO optimizaciju kada se na rezultate čeka tako dugo, a trošak je konstantan sve to vreme.

Odgovor je DA!

 

Kao što gradiš svoj biznis korak po korak tako i „oživljavaš“ svoj sajt radom na njemu i stvaraš osnovu za kasnije stabilne i stalne rezultate koji će ti doneti željeni profit.

A posle je granica samo nebo…

Često čujem od klijenata kako njih ne traže ljudi preko Googla, pa im ne treba SEO.

Logično je da ne mogu pronaći nekoga ko nema sajt, ali da li traže to je druga stvar. I to vrlo lako merljiva i dostupna svima. Međutim kada imaš sajt, klijenti te ne mogu naći jer nisi rangiran za ono što pretražuju. Ali znaj – klijenti i tek kako traže uslugu koju ti pružaš ili proizvod koji prodaješ, a to što ga ne nađu kod tebe je znak da tvoja konkurencija dobro radi.

Pa sad reci ti meni, da li je SEO za tebe?