Cena izrade sajta nije tajna

Cena izrade sajta je svakako pitanje koje interesuje svakoga ko ima nameru da u skorije vreme izradi sajt za svoj biznis ili uradi redizajn. Ona nije nikakava tajna, ali zavisi od više faktora i ne postoji neka univerzalna cena. Postoji opseg cena kojim možemo da se vodimo.

Pre svega sajtove možemo podeliti u više nekih kategorija. Tu su blogovi, prezentacioni sajtovi, internet prodavnice,… pa su opet svaki od tih sajtova na svoj način drugačiji. Neke prodavnice imaju samo 1 artikal (kada se prodaje npr knjiga nekog pisca) ili preko 5000 (roba široke potrošnje). Prezentacioni sajtovi mogu biti sažeti na nekih 5 stranica a opet ih ima i do 50 strana.

Cena izrade sajta zavisi najviše od toga koliko vremena je potrebno utrošiti na izradu istog.

Morate priznati da nije isto raditi web sajt sa nekoliko stranica i online prodavnicu sa nekoliko hiljada proizvoda, sa podešavanjem plaćanja, dostave, logovanjem korisnika, pisanjem pravnih stranica i sl. Takođe, ne košta svačije vreme isto. Iskusniji web developer će posao uraditi brže ali po višoj ceni od nekog manje iskusnog. Neki drugi faktor formiranja cene bi bili troškovi koji obuhvataju kupovinu teme, dodataka i svega što je neophodno za izradu sajta.

Nekada klijenti žele da se gotov templejt prilagodi njihovom biznisu, da se samo izmene fotografije i tekstovi i to je neka jeftinija varijanta. Za izradu takvog sajta je potrebno i manje vremena, što je dodatni plus, a fiksni troškovi su cena domena i hostinga i naravno izabrane teme. Mana ovakvih sajtova je ta što se može vrlo lako desiti da se kod konkurencije pojavi sajt sličan vašem. Sve zavisi od Vaših želja i toga koliko želite da budete autentični.

Cena izrade sajta kroz grafički prikaz računara, računa, keša i platne kartice

Šta sve vezano za sajt ne ulazi u cenu?

Ovo bi bile neke smernice, šta je to sve potrebno za kvalitetan web sajt, a ne ulazi u cenu:

  • Domen i hosting – plaćaju se uglavnom na godišnjem nivou i cena ume da varira. Hosting je mesto gde je skladišten sajt sa svim fajlovima i odakle se pokreće kada neko klikne na njega, a domen je adresa sajta kao npr. www.imesajta.com. Dobar hosting je jako bitan jer od njega zavisi brzina sajta, a brzina utiče na optimizaciju. Međutim, domen treba izabrati pametno jer njega ne menjamo dok god mislimo da poslujemo.
  • Dizajn sajta – nekome je mnogo bitan, nekome manje. Ko god poželi sajt, možda ne zna šta su domen i hosting, ali svakako zna da treba da angažuje nekoga za izradu web stranica. Međutim, ako želite da imate neki poseban dizajn, ili biste radije da znate unapred kako će sajt izgledati kada bude završen onda je potrebno da angažujete nekoga da prvo odradi dizajn, a kasnije se po tom dizajnu radi sajt u WordPressu.
  • Seo optimizacija – jeste rangiranje sajtova na pretraživačima. Ovo postaje jako bitna stavka kod izrade sajtova. Sve više biznisa se odlučuje da angažuje SEO specijaliste koji će njihov sajt „gurati“ na prve stranice Googla. Jer ako imate sajt, a ljudi ne mogu da vas pronađu prilikom pretraživanja, male su šanse da će vas kontaktirati. Konkurentski sajtovi koji se nalaze na prvoj stranici Googla, najverovatnije će pokupiti sav kajmak.
  • Održavanje sajta – kada napravite novi sajt, osećaj je fenomenalan. Posebno ako stari zamenite novim, sa modernim dizajnom, tehnički dobro odrađenim, sa stranicama koje se otvaraju dok trepneš… Međutim, da bi zadržao ovakav kvalitet, sajtu je neophodno održavanje. Ono podrazumeva ažuriranje tema, dodataka, izmenu ili dodavanje sadržaja, pisanje bloga, backup, testiranja itd. Održavanje sajtova se uglavnom plaća na mesečnom nivou, a iznos zavisi od količine izmena koje će se vršiti.
  • Google Ads – plaćene reklame na Googlu koje mogu Vaš sajt u veoma kratkom roku izgurati na prvu stranu. Razlika u odnosu na organski rast je što se sajt rangira samo dok plaćate reklame, čim prestanete on nestaje sa prve stranice. Google Ads funkcioniše po principu licitiranja za određene ključne reči, a plaća se po kliku. Oglasi se prikazuju korisnicima koji prilikom pretrage unose te reči za koje plaćamo reklamu.
Cena izrade sajta u koju ulazi cena domena i hostinga

Ali ipak evo nekih cifri

Mislim da je sada malo jasnije zašto je svaki sajt jedinstven i kao takav dobija svoju jedinstvenu cenu. Čak i dva sajta potpuno identičnog izgleda i funkcija mogu da imaju različite cene. Ukoliko je npr. na jednom potrebno obraditi mnogo fotografija, a za drugi one budu dostavljene već obrađene. Ili na jednom tekstove pišemo mi, a za drugi budu dostavljeni. To su stvari koje značajno menjaju cenu izrade sajta.

Neki najjeftiniji sajt, a da je kvalitetno odrađen, sa svim elementima, seo optimizovan, prilagođen svim uređajima, sa jedinstvenim dizajnom, fotografijama itd. mogao bi se uraditi za recimo 500€ pa na više. Naravno ovde pričamo o sajtu koji nema previše različitih strana, ne zahteva posebne funkcije, već je jednostavan prezentacioni sajt određenog biznisa.

Svaka dalja nadogradnja jednog ovakvog sajta mu podiže cenu. Npr. angažovanje profesionalnog fotografa, content writing odnosno angažovanje stručnog lica za pisanje tekstova, pisanje teksta koji prodaje određeni proizvod tzv copy writing, potom rangiranje na Googlu kroz Seo optimizaciju itd. Naravno, sve ovo, osim što utiče na cenu sajta, čini ga i ozbiljnijim i kvalitetnijim.

Cena izrade web sajta nije ista i kada se radi o internet prodavnicama, čija je izrada dosta zahtevnija. Uglavnom cene kreću od 1000€ pa na više, a osim prethodno navedenih faktora i količina proizvoda koji se unose utiče na formiranje cene. Postoje i nešto jeftinije prodavnice od navedene sume, kada se radi o svega nekoliko proizvoda, jednostavnijem ostatku sajta i sl. Ali su uglavnom zahtevnije i skuplje, cene mogu da idu i do nekoliko hiljada pa i mnogo više.

Cena izrade sajta kao odnos količine rada na računaru

Formiranje ponude za izradu sajta

Dakle zaključili smo da je previše nekih „ako“ pri definisanju šablona cena. Teško je čak napraviti neke pakete za cene sajtova, te se s toga svakom klijentu formira ponuda za izradu sajta na osnovu zahteva. Ono što je važno je da Vi detaljno objasnite šta želite od svog sajta, šta očekujete od agencije koju angažujete, koliko materijala i kakvog imate ili možete da obezbedite, da li imate logo, boje itd.

Najbolji i najproduktivniji sajtovi nastaju
u saradnji sa klijentima koji tačno znaju šta žele,
a s druge strane su spremni da prihvate sugestije i smernice.

Nakon analize zahteva biće formirana ponuda sa cenom, šta ona obuhvata, rok za izradu sajta i na vama je da razmislite i odlučite da li prihvatate ponudu ili ne. Važenje ponude je ograničenog roka i toga morate biti svesni. Vrlo lako se može desiti da, ako se javite kroz mesec dana, rok za izradu neće biti isti, jer se on određuje na osnovu trenutne zauzetosti agencije. Takođe je i cena podložna promenama, ne baš tako brzo kao rokovi, ali recimo ako više meseci prođe dok se budete razmišljali, moguće je da dođe do nekih promena.

Jedini način da dobijete tačnu cenu
za svoj sajt jeste da zatražite ponudu.
Pošaljite nam email na office@webdress.rs